Δοκιμή BYD Atto 3: Είναι το ηλεκτρικό C-SUV που συμφέρει περισσότερο στην Ελλάδα;

Δοκιμάζουμε το BYD Atto 3, το ηλεκτρικό C-SUV που ποντάρει πολλά η κινεζική φίρμα που είναι πλέον μια από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη.

BYD Atto 3
BYD Atto 3
BYD Atto 3
BYD Atto 3
BYD Atto 3
BYD Atto 3
BYD Atto 3
BYD Atto 3
BYD Atto 3
BYD Atto 3
BYD Atto 3
BYD Atto 3
BYD Atto 3
BYD Atto 3
BYD Atto 3

"από τις λίγες περιπτώσεις 'φυσιολογικών' αυτοκινήτων που κάνουν τόσο ξεκάθαρη δήλωση για τους οδηγούς που προορίζονται"

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Για το λειτουργικό, την παιχνιδιάρικη σχεδίαση καμπίνας, τους χώρους και την άνεση

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Γιατί δεν υπάρχει έκδοση με μεγαλύτερη μπαταρία, και την σχεδίαση του εσωτερικού

Πρόσφατα μάθαμε ότι η BYD πούλησε σε έναν μήνα πάνω από μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα. Εντυπωσιακό αν μη τι άλλο για μια εταιρεία που μέχρι πριν λίγα χρόνια δεν ανήκε στους "μεγάλους" και το όνομά της ήταν γνωστό μόνο στην Κίνα.

Πλέον η κινεζική φίρμα είναι ένα μεγαθήριο και ένα από τα αυτοκίνητα στα οποία ποντάρει πολλά είναι το Atto 3. Ένα αμιγώς ηλεκτρικό και προσιτό C-SUV. Πόσο καλό είναι όμως το μικρομεσαίο SUV της BYD;

Σχεδίαση

Ας ξεκινήσουμε από την σχεδίαση και δη την εξωτερική. Η φόρμα του Atto 3 είναι ο ορισμός της κατηγορίας των C-SUV και χωρίς να φέρνει κάτι καινούργιο ή να ξεχωρίζει, έχει αρμονία και δείχνει φιλικό.

BYD Atto 3

Είναι ξεκάθαρη η στόχευση του Atto 3, σου δηλώνει ότι δεν είναι για τρέλες και προτιμά την ισορροπία από τον φθηνό εντυπωσιασμό με περιττά σχεδιαστικά τρικ.

Διαβάστε Επίσης

Δεν θέλουμε να κάνουμε spoiler αλλά η εξωτερική σχεδίασή του είναι από τις λίγες περιπτώσεις "φυσιολογικών" αυτοκινήτων που κάνουν τόσο ξεκάθαρη δήλωση για τους οδηγούς που προορίζονται και δεν θέλουν να πασάρουν στον υποψήφιο αγοραστή κάτι διαφορετικό από αυτό που είναι.

BYD Atto 3

Πολύ θαρραλέο και ειλικρινές από την BYD -αλλά κανονικά τίποτα δεν πρέπει σου κάνει εντύπωση για την κινεζική φίρμα αν ξέρεις έστω και λίγα πράγματα για τον ιδρυτή της.

Εσωτερικό

Από την άλλη το εσωτερικό είναι τελείως διαφορετικής φιλοσοφίας και γεμάτο τσαχπινιά σε πολλά επίπεδα. Με τις χορδές στην θήκη της πόρτας μπορείς ακόμα και να παίξεις μουσική! Αν δεν μας πιστεύετε να δείτε αυτό.


Καλή φάση αλλά ας συνεχίσουμε. Ανάλογα με την αισθητική που έχεις το εσωτερικό του BYD Atto 3 είτε θα το λατρέψεις, είτε θα σε ενοχλήσει. Πολλά χρώματα, διαφορετικά επίπεδα και υλικά, πολλές σχεδιαστικές λεπτομέρειες σε κάθε σημείο. Με το φως της μέρας μέχρι που μπορεί και να σε φλομώσει, αν δεν είσαι λίγο παιχνιδιάρης και μαξιμαλιστής.

BYD Atto 3

Είναι πάντως εντυπωσιακό το πώς η φίρμα ακολουθεί ένα σίγουρο δρόμο στην εξωτερική σχεδίαση και γίνεται οριακά εκκεντρική στην σχεδίαση του εσωτερικού. Πάντως όταν πέσει ο ήλιος το εφέ αλλάζει και έχει σαφώς πιο σεμνό look αφού και πολλές από τις λεπτομέρειες δεν φαίνονται.

BYD Atto 3

Στο ταμπλό δεσπόζει η τεράστια περιστρεφόμενη οθόνη των 15,6 ιντσών (ή 12,8 στην έκδοση Comfort) και φυσικά είναι το highlight του εσωτερικού όχι μόνο με το μέγεθός της αλλά και με την λειτουργία της. Και δεν εννοούμε ότι περιστρέφεται -αν και αυτό σίγουρα είναι εντυπωσιακό. Το πλεονέκτημα της είναι η ουσία που κρύβει.

BYD Atto 3

Ένα εύκολο και γρήγορο λειτουργικό που δεν κολλάει, τα κάνει όλα ταχύτατα και απλά σε κάθε παράμετρο του αυτοκινήτου. Δεν υπάρχουν πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα εκεί έξω που μπορούν να παρέχουν ένα τόσο ολοκληρωμένο λειτουργικό που δεν θα σε απασχολεί με παραξενιές, δύσκολο interface και bugs. Σίγουρα έχετε δει πόσο βασανίζονται με τα λειτουργικά τους οι όψιμοι εκφραστές της ηλεκτροκίνησης.

Πάντως παρά το μέγεθός της, δεν θα εμφανίζει ταυτόχρονα χάρτη και μουσική εκτός αν αυτό συμβαίνει να είναι το Spotify (και χρειάζεστε δικό σας λογαριασμό για αυτό - το αυτοκίνητο δεν συνοδεύεται από έναν). Επίσης η μικρή οθόνη του οδηγού δεν εμφανίζει βέλη πλοήγησης και γενικά επικρατεί λίγο συνωστισμός πληροφορίας σε αυτήν την οθόνη.

BYD Atto 3

Ο πίσω χώρος είναι αρκετά καλός, ιδίως ο χώρος για τα πόδια κάτω από τα μπροστινά καθίσματα, που συχνά αποτελεί πρόβλημα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα φώτα ανάγνωσης, οι αεραγωγοί και οι θύρες USB είναι όλα στάνταρ για τους πίσω. Το πορτμπαγκάζ δεν είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας διαθέτει όμως έξτρα όγκο κάτω από το δάπεδο, για τα καλώδια φόρτισης κ.α.

Οδήγηση και ενέργεια

Ως ηλεκτρικό θα σε εντυπωσιάσει με την επιταχύνση του καθώς 0-100 km/h σε 7,3 δευτερόλεπτα είναι σοβαρό νούμερο. Η ισχύς του είναι λίγο πάνω από 200 ίππους, το βάρος 1.750 κιλά, οπότε ναι, είναι ένα αυτοκινητο με ζωηρές επιδόσεις.

BYD Atto 3

Το πεντάλ του φρένου έχει κάπως παράξενη αίσθηση αλλά την δουλειά την κάνει και σταδιακά θα το συνηθίσεις. Υπάρχουν δύο επίπεδα regen τα οποία αμφότερα είναι πιο ήπια από τον ανταγωνισμό. Το τιμόνι λογικά ρυθμισμένο και καλά ζυγισμένο αλλά θα παρατηρήσεις μια περίεργη αίσθηση όταν το εσωτερικό ελαστικό χάνει την πρόσφυση βγαίνοντας από μια στροφή.

Είναι μεγάλη υπόθεση για την συμπεριφορά του Atto 3 το χαμηλό βάρος που είναι μικρότερο από πολλά αυτοκίνητα του ανταγωνισμού με αποτέλεσμα να έχεις λογικές κλίσεις αμαξώματος και συνολικά εύκολο έλεγχο.

BYD Atto 3

Φυσικά και είναι άνετο ακόμα και εκτός δρόμου που εκεί φαίνεται το πλενέκτημα της σχετικά μαλακής ανάρτησης, θα ζοριστεί λίγο στις εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου -αλλά πιο αυτοκίνητο δεν ζορίζεται-, και έχει εξαιρετική ηχομονώση. Οι δύο εκδόσεις διαθέτουν μια πλήρη σουίτα υποβοήθησης οδηγού, συμπεριλαμβανομένων των καμερών παρκαρίσματος 360 μοιρών.

Όσο για την ενέργεια ας ξεκινήσουμε με κάτι σημαντικό και πρωτοποριακό: Ο κινητήρας του Atto 3, τα ηλεκτρονικά ισχύος, ο φορτιστής, ο μετατροπέας ρεύματος και το σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας είναι όλα συσκευασμένα σε μία μονάδα.

BYD Atto 3

Αυτό εξοικονομεί βάρος και καλωδίωση και βελτιώνει την αποδοτικότητα. Η μπαταρία είναι LFP (ένας από τους λόγους που η τιμή του Atto 3 είναι συμφέρουσα) και προφανώς τεχνολογίας Blade -κάτι που όλοι θέλουν αλλά καθυστερούν ακόμα.

Πάντως ενώ η πλατφόρμα του έχει τρελές δυνατότητες η BYD επέλεξε απλά πράγματα: μπαταρία 60,4 kWh, 400 Volt και κίνηση μπροστά. Γιατί; Διοτί αυτά τα λογικά χαρακτηριστικά μοσχοπουλάνε στην Ευρώπη -και όχι μόνο. Όσο για την αυτονομία, η BYD ανακοινώνει 420 χιλιόμετρα αλλά ένα νούμερο κοντά στα 370-380 χιλιόμετρα είναι πιο ρεαλιστικό με βάση την κατανάλωση που είδαμε σε μικτή χρήση. Πάντως δεν υπάρχει επιλογή για μεγαλύτερη μπαταρία και αυτό είναι ντεφό για κάποιους.

BYD Atto 3

Μόνο με κίνηση στην πόλη πάντως πολύ πιθανόν να ξεπεράσει με άνεσηυ τα 420 χιλιόμετρα αυτονομίας. 'Οσο για την ταχύτητα φόρτισης, η μέγιστη είναι τα 88 kW (τόσο και όχι παραπάνω LFP γαρ) και σε ταχυφορτιστή αυτό σημαίνει από το 30% στο 80% σε περίπου 30 λεπτά -κοντά στον μέσο όρο.

Τιμούλα; Από 26.525 ευρώ (με την επιδότηση Κινούμαι ηλεκτρικά 3). Ναι, είναι πολύ καλή για ένα ηλεκτρικό C-SUV με κορυφαία τεχνολογία, υψηλό επίπεδο άνεσης, ικανοποιητικούς χώρους, λογική αυτονομία και 3 χρόνια δωρεάν service. 

BYD Atto 3 τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας 150 kW
Μπαταρία: 60,4 kWh
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
Κίνηση: Μπροστά
Ισχύς: 204 PS
Ροπή: 310 Nm
0-100 km/h: 7,3 sec
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 15,3 kWh/100 km
μέση δοκιμής: 16,4 kWh/100 km
Αυτονομία: 420 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.455 mm x 1.875 mm x 1.615 mm
Μεταξόνιο: 2.720 mm
Βάρος: 1.750 kg
Χώρος αποσκευών: 440 lt
Τιμή: από 26.525 ευρώ (με επιδότηση)

Best of Network