








Στο Ουισκόνσιν κρύβεται η Ringbrothers, μια οικογενειακή επιχείρηση που κατασκευάζει τέρατα ιπποδύναμης. Ένα τέτοιο είναι το Enyo. Το πιο τρελό τρετράτροχο που έχω οδηγήσει στη ζωή μου.
Αυτό το τέρας του Φρανκενστάιν, είναι το πιο γρήγορο τετράτροχο που θα οδηγήσω ποτέ. Ένα δημιούργημα που βασίστηκε σε ένα αγροτικό της Chevrolet και έγινε ένα IndyCar.
Ένα brutal restomod 1.000 ίππων. Κάποιοι πιστεύουν ότι το Enyo μοιάζει με ένα Plymouth Prowler ή φτιαγμένο PT Cruiser. Καμία σχέση.
Κείμενο: Greg Potts – Φωτογραφίες: Huckleberry Mountain
Το Enyo κατασκευάστηκε από τους βελτιωτές της Ringbrothers με έδρα το Ουισκόνσιν το 2022 πριν αποκαλυφθεί στον κόσμο στην έκθεση Specialty Equipment Market Association (SEMA) στο Λας Βέγκας την ίδια χρονιά.
Οι ιδιοκτήτες της εταιρείας, αδελφοί Jim και Mike Ring, κέρδισαν το πρώτο βραβείο και στη συνέχεια έστειλαν το όχημα στον ιδιοκτήτη του χωρίς να το έχει οδηγήσει ποτέ κανείς από τότε μέχρι σήμερα.
Το σασί προέρχεται από ένα Chevy Loadmaster Super Truck του 1948, αλλά κατά τη διάρκεια 10.000 ωρών ανακατασκευής του, τεμαχίστηκε και μετατράπηκε σε ένα restomod όχημα με ακάλυπτους τροχούς κι έναν αγωνιστικό κινητήρα Goodwin Competition 8,4 λίτρων LS. Το κιβώτιο προέρχεται από την Bowler Performance και είναι ένα αυτόματο τεσσάρων σχέσεων.
Στα λοιπά τεχνολογικά στοιχεία της διασκευής θα βρείτε ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Dana, μια ειδικά προσαρμοσμένη ανάρτηση με ελατήρια και αμορτισέρ Öhlins, φρένα Brembo με εξαπίστονες δαγκάνες, και ειδικά σχεδιασμένες ζάντες 18 ιντσών HRE με ελαστικά slick Goodyear Racing Eagle.
Το όνομα Enyo προέρχεται από την ελληνική μυθολογία: H Ενυώ ήταν μια θεότητα του πολέμου που εμφανίζεται δίπλα στον Άρη. Τα τύμπανα του πολέμου χτυπούν με το που βάζεις μπροστά για πρώτη φορά τον τερατώδη V8 κινητήρα του Enyo. Το σύστημα εξάτμισης με σωλήνες τιτανίου είναι από μόνο του ένα έργο τέχνης με τις πλευρικές και οπίσθιες απολήξεις του.
Είναι μια κρύα μέρα και οι γιγάντιες γόμες των GoodYear δεν έχουν πιάσει ακόμα θερμοκρασία. Δεν υπάρχει ABS και έλεγχος πρόσφυσης. Ο κινητήρας αποδίδει 1.000 ίππους όταν τροφοδοτείται με αγωνιστικό καύσιμο και ο Jim εκτιμά ότι ο ιδιοκτήτης του με έδρα το Milwaukee έχει πιθανότατα επενδύσει κοντά στα 1,5 εκατ. δολάρια (1,434 εκατ. ευρώ) για την ανακατασκευή του.
Προφανώς έχει μια τεράστια συλλογή από supercars μεταξύ αυτών μια LaFerrari και τουλάχιστον δύο Koenigsegg. Ο ίδιος αποκαλεί το Enyo ως τον "αρουραίο” του, αλλά δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι είναι η πιο ιδιαίτερη custom κατασκευή που έχει στη συλλογή του.
Βγαίνω από το όχημα σε έναν παράδρομο λίγο έξω από το Spring Green - τη μικρή πόλη των περίπου 1.500 κατοίκων που η Ringbrothers αποκαλεί σπίτι της.
Σε ένα κιόσκι δίπλα στο δρόμο είναι το μέρος όπου ο Jim και ο Mike συνήθιζαν να κάνουν παρέα και να πίνουν μπύρες ως επαναστατημένοι έφηβοι. Σε αυτή τη διαδρομή δοκιμάζω πάνω κάτω το Enyo και τρέμω σαν να έχω πιει 18 Espresso Martini. Η αδρεναλίνη είναι στα ύψη.
Λένε ότι ποτέ δεν αισθάνεσαι τόσο ζωντανός όσο όταν είσαι κοντά στο θάνατο, και το Enyo πατάει όλη αυτή τη λεπτή γραμμή με τα γιγαντιαία ελαστικά του να κυνηγούν κάθε αυλάκι και κάθε λακούβα στο δρόμο.
Δεν υπάρχει υδραυλικό τιμόνι και δεν υπάρχουν προστατευτικά φτερά τροχών για να σταματήσουν τις πέτρες που πετάγονται από τα λάστιχα. Αισθάνεται σα να βρίσκεται σε ένα γιγάντιο καρτ με 1.000 ίππων.
Βρίσκω το κουράγιο να πατήσω γκάζι φεύγοντας από μια διασταύρωση – μπορείς να το πεις και νοσηρή περιέργεια. Γρήγορα βρίσκομαι με ανάποδα τιμόνια πέρα δώθε. Το κοντό μεταξόνιο και η υπερβολική ισχύ στους πίσω τροχούς κάνει το Enyo ιδιαίτερα νευρικό. Φέρτε μου ένα νέο παντελόνι, παρακαλώ.