Δοκιμή Cupra Leon 1.5 eTSI DSG7: Ένα κλικ πιο σπορ από τα άλλα

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο και αναβαθμισμένο Cupra Leon, ένα hatchback με στήσιμο GTi ακόμα και στις βασικές του εκδόσεις με τους 150 ίππους.

Cupra Leon 1.5 eTSI DSG7
Cupra Leon 1.5 eTSI DSG7
Cupra Leon 1.5 eTSI DSG7
Cupra Leon 1.5 eTSI DSG7
Cupra Leon 1.5 eTSI DSG7
Cupra Leon 1.5 eTSI DSG7
Cupra Leon 1.5 eTSI DSG7
Cupra Leon 1.5 eTSI DSG7
Cupra Leon 1.5 eTSI DSG7
Cupra Leon 1.5 eTSI DSG7
Cupra Leon 1.5 eTSI DSG7
Cupra Leon 1.5 eTSI DSG7
Cupra Leon 1.5 eTSI DSG7

"Φοβερό το tuning της Cupra στην κρεμαγιέρα και το στήσιμο των αναρτήσεων. Πλαίσιο και μπροστινό σύστημα κρατούν το Cupra Leon μοναδικά βιδωμένο στο δρόμο"

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Ομοιογενής συμπεριφορά, εξοπλισμός, εικόνα, αυτόματο κιβώτιο

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Πρόσβαση στην καμπίνα, μέτρια κατανάλωση, τσιμπημένη τιμή

Στο παρελθόν έχουμε δει φίρμες που επινοήθηκαν από τα τμήματα μάρκετινγκ μεγάλων κατασκευαστών να εξελίσσονται σε πονεμένες ιστορίες. Η Cupra θα μπορούσε να έχει την ίδια τύχη.

Γεννήθηκε ως ανεξάρτητο brand από τα σπλάχνα της SEAT, που ποτέ δεν μπόρεσε να γίνει ο σπορ κατασκευαστής στον όμιλο VW, τουλάχιστον στον βαθμό που το πέτυχε η Alfa Romeo μέσα στον όμιλο FIAT.

Διαβάστε Επίσης

Ωστόσο, υπήρξαν κάποιες μικρές εξαιρέσεις, με το όνομα Cupra να εμφανίζεται στις σπορ εκδόσεις του division SEAT Sport, όπως τα μοντέλα Μ στην BMW ή τα Nismo στη Nissan.

Να θυμίσουμε ότι το όνομα Cupra αποτελεί συντομογραφία του Cup Racing και ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά δείγματα αυτής της προσέγγισης ήταν το SEAT Leon Cupra.

Cupra Leon 1.5 eTSI DSG7

Αυτονόμηση

To 2018 η Cupra έγινε ξεχωριστό brand στον όμιλο VW. Εν πολλοίς, αυτή η ανεξαρτητοποίηση οφείλεται στον Luca de Meo, τον σημερινό πρόεδρο της Renault και του ACEA.

Ήταν ο ίδιος άνθρωπος που το 2007, ενόσω ήταν στη FIAT του Sergio Marchionne, είχε αναλάβει την ανεξαρτητοποίηση της Abarth από τη FIAT και αυτός που την περασμένη δεκαετία βρέθηκε στον όμιλο της VW για την οργάνωση μιας ανεξάρτητης Cupra.

Τα projects de Meo στέφθηκαν με επιτυχία και αυτή τη στιγμή Abarth και Cupra είναι δύο εταιρείες με εξαιρετική ανάπτυξη, περισσότερο η δεύτερη.

Cupra Leon 1.5 eTSI DSG7

Leon: το πρώτο μοντέλο της σύγχρονης Cupra

Η Cupra μπήκε μόνη της στην αγορά το 2018 με το μοντέλο Leon. Έκτοτε η γκάμα διευρύνθηκε με νέα και ενδιαφέροντα μοντέλα, όμως το Leon μαζί με το SUV Formentor αποτέλεσαν και παραμένουν τα σημεία αναφοράς για την εταιρεία. Αμφότερα ανανεώθηκαν στα σημεία πρόσφατα, με το Leon να φαντάζει πλέον το πιο σπορ hatchback στα μικρομεσαία GTI, μια κατηγορία που συρρικνώνεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια.

Και δεν είναι μόνο το μυώδες αμάξωμα, οι άγριες γρίλιες της μάσκας, τα ιδιαίτερα φώτα LED και αυτές οι υπέροχες ζάντες 18 ιντσών σε διχρωμία γκρι-μπρονζέ απόχρωση που κάνουν το νέο Cupra Leon τόσο αθλητικό.

Cupra Leon 1.5 eTSI DSG7

Είναι το στιβαρό πλαίσιο και οι άρτια ρυθμισμένες αναρτήσεις που έχει αυτό το μοντέλο και το βιδώνουν στην άσφαλτο. Βασικά, είναι το tuning που στην Cupra το κάνουν διαφορετικά, διότι, κατά τα λοιπά, κρεμαγιέρες, αναρτήσεις και κινητήρες είναι ίδιοι με αυτούς που έχουν το Golf, το A3 και το Octavia.

Με τεχνολογία eTSI

Το Leon της δοκιμής μας που είχε κινητήρα βενζίνης 1.5 eTSI - δηλαδή με turbo, intercooler και ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48 V - απέδιδε 150 ίππους και καθόλου φτωχό δεν ήταν.

Cupra Leon 1.5 eTSI DSG7

Μπορεί να είναι το βασικό μοντέλο στην γκάμα, όμως είχε ως στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) 7 σχέσεων και paddles πίσω από το τιμόνι. Μαζί και τρία –by default– modes οδήγησης που δεν αλλάζουν αισθητά τα δυναμικά στοιχεία συμπεριφοράς.

Προφανώς, οι 150 ίπποι του κινητήρα είναι λίγοι για ένα μοντέλο που έχει στηθεί για πιο δυνατά μοτέρ. Ένα τέτοιο υπάρχει στην γκάμα, είναι υβριδικό, αποδίδει 300 ίππους και ονομάζεται Leon VZ. Σχετικά με το θέμα, αξίζει να αναφέρουμε ότι η Cupra συντάσσεται με τις επιταγές του ομίλου VW και προσφέρει ακόμη μοντέλα diesel. Το Leon είναι ένα από αυτά.

Cupra Leon 1.5 eTSI DSG7

Επιστροφή στην entry level έκδοση του Cupra Leon, και είναι περισσότερο από εμφανές ότι το εσωτερικό έχει αλλάξει με την τοποθέτηση μιας μεγαλύτερης κεντρικής οθόνης αφής στις 12,9 ίντσες, με υψηλή ευκρίνεια και ανάλυση που υποστηρίζει νέο λειτουργικό για το infotainment.

Πλέον, τα smartphones μπορούν να συνδεθούν ασύρματα σε Apple CarPlay και Android Auto, αλλά και να φορτιστούν επαγωγικά σε αεριζόμενη επιφάνεια για να αποφευχθεί η θέρμανσή τους, ένα συνηθισμένο φαινόμενο στις ασύρματες φορτίσεις. Στις αλλαγές συγκαταλέγεται και αυτή του ηχοσυστήματος Beats, που έχει αντικατασταθεί από ένα σύστημα της Sennheiser Mobility με 12 ηχεία.

Cupra Leon 1.5 eTSI DSG7

Στο πιλοτήριο υπάρχει ένα τιμόνι Cupra με paddles και μπουτόν τύπου satellite, αλουμινένια πεντάλ και μία πλήρως παραμετροποιήσιμη οθόνη ενδείξεων πίσω από το τιμόνι. Η οθόνη μπορεί να διαμορφωθεί με διάφορες απεικονίσεις.

Διαβάστε Επίσης

Eκτός από τις κανονικές λειτουργίες, προσφέρεται και μία επιπλέον, με την ονομασία Sport View, που αναπτύχθηκε ειδικά από την εταιρεία, προσθέτοντας πληροφορίες, όπως ροπή, ισχύ, πίεση turbo και G-επιτάχυνση.

Μέσα, λοιπόν, σε αυτό το περιβάλλον, με τις τρισδιάστατες αιχμηρές φόρμες και τον ambient νυχτερινό φωτισμό, βρίσκεις τη βολή σου στα άνετα –πλην, όμως, με ενισχυμένα πλαϊνά– καθίσματα και είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις δυναμικά τη μέρα σου. Πιο sportivness δε γίνεται!

Cupra Leon 1.5 eTSI DSG7

Το Leon είναι ένα διασκεδαστικό hatchback της μικρομεσαίας κατηγορίας, που σου φτιάχνει τη διάθεση κυρίως με τον τρόπο που είναι στημένο. Έχει όλα τα συστήματα ασφάλειας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας από τα πρώτα ράφια της Volkswagen και έναν αποδοτικό κινητήρα με αυτόματο σασμάν που έχει και Sport Mode λειτουργίας.

Γι’ αυτό το πακέτο η Cupra μάς ζητά 33.490 ευρώ συν κάτι παραπάνω για το μεταλλικό χρώμα, το Connectivity Box με τον ασύρματο φορτιστή και τον περιμετρικό εσωτερικό φωτισμό LED που είχε το δικό μας μοντέλο. Σίγουρα δεν κατατάσσεται στις ευκαιρίες.

Εάν όμως φλερτάρεις με το σχέδιο και θες μια δυναμική όσο και συμμετοχική εμπειρία χρήσης στην καθημερινότητά σου, τότε το νέο Cupra Leon είναι μονόδρομος για μια σχέση πάθους.

Cupra Leon 1.5 eTSI DSG7

Cupra Leon 1.5 eTSI DSG7

Κινητήρας: 4κύλινδρος turbo, 1.498cc
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο DSG7
Κίνηση: Μπροστά
Ισχύς: 150 ίπποι
Ροπή: 250 Nm
0-100 km/h: 8,7 sec
Tελική ταχύτητα: 215 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 5,5 lt/100 km
μέση δοκιμής: 6,5 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4,398 mm x 1.799 mm x 1.444 mm Μεταξόνιο: 2.686 mm
Βάρος: 1.401 kg
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Εκπομπές CO2: 125 g/km
Τιμή: από €33.490

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

 

Best of Network