Oι επαΐοντες της Porsche γυαλίζουν τις οθόνες τους, οι ειδήμονες της 911 κροταλίζουν τα δάχτυλά τους και οι ζηλωτές του θερμικού κινητήρα -και πολέμιοι του ηλεκτρικού ρεύματος- στρογγυλοκάθονται στις τροχήλατες υπερ-καρέκλες γραφείου: ομαδόν οι μαχητές της βενζίνης βάλλουν κατά της ηλεκτροκίνησης, είναι έτοιμοι να σχολιάσουν οποιαδήποτε ανάρτηση στα κοινωνικά δίκτυα σχετική με την υβριδική 911, και, διασταλτικά, να μην αφήσουν ούτε ένα αντίδικο comment αβασάνιστο.
Την ίδια στιγμή, μάλλον θα αγνοήσουν με περιφρόνηση την αποκάλυψη για την αμιγώς ηλεκτρική Cayenne. Αυτή την έχουν περάσει γενεές δεκατέσσερις προ πολλού, γιατί τόλμησε να είναι SUV.
Έχουν πολύ πλάκα τα αυτοκινητικά beefs στα κοινωνικά δίκτυα. Παύουν, βεβαίως, να είναι κωμικά αν προσθέσουμε κάτι διαδικτυακούς τραμπουκισμούς, κάτι διασπορές fake news, κάτι χολερικές συμπεριφορές και κάτι φλεξαρίσματα ημιμάθειας, αν και -ευτυχώς- η οπαδική διάσταση της αυτοκίνησης, απέχει από την αντίστοιχη ποδοσφαιρική.
Παρ' όλα αυτά, όταν συμβαίνει, η ανέξοδη απαξία για μοντέλα που απορρίπτονται από μια φωτογραφία σε κινητό, τεχνολογίες που χρειάζονται χρόνο για να τελεσφορήσουν (όπως άλλωστε και ο θερμικός κινητήρας στη γέννεσή του), ανεπιτυχείς πειραματισμούς που πάνε την αυτοκίνηση ένα βήμα παραπέρα, είναι αποκαρδιωτική.
Η νέα υβριδική GTS είναι η πρώτη 911 που ενέδωσε στη γλύκα του ρεύματος, αλλά δεν είναι plug-in. Αν ήταν, θα μπορούσε να κινηθεί "ηλεκτρικά" για λίγα χιλιόμετρα και να ρίξει στάχτη στα μάτια των ρυθμιστικών αρχών που έχουν βγει παγανιά προς άγραν διοξειδίου του άνθρακα. Επίσης, αν ήταν, θα ζύγιζε καμία 150ριά κιλά περισσότερα σε σχέση με τα μόλις 50 που έβαλε. Και, τέλος, αν ήταν, θα έμπαινε έτι περαιτέρω στο στόχαστρο των τιμητών της μάρκας (αλλά, όχι απαραίτητα -και μάλλον απίθανα- πελατών της).
Το υβριδικό σύστημα της Porsche, λοιπόν, χωρίς να κάνει αβάσταχτη τη μάζα της 911 και χωρίς να διαταράξει την κατανομή βάρους εμπρός/πίσω, κατάφερε να κάνει την GTS (μια έκδοση περίπου στο μέσο της πολυπληθούς γκάμας) ένα αυτοκίνητο 532 hp.
Τη θέση του προηγούμενου 3λιτρου κινητήρα με τα δύο turbo και τους 473 hp, πήρε ένα νέος (επίσης flat-six, θου Κύριε), υπερκυβισμένος στα 3.591 κ.εκ. που αποδίδει 478 hp, ήτοι, σιγά τη διαφορά. Έλα όμως που ο ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων, μαζί με έναν μικρότερο που στριμώχτηκε στο -ένα πλέον- turbo (μεταξύ στρόβιλου και συμπιεστή) γίνονται χορηγοί δύναμης με 54 hp. Παρεμπιπτόντως, ο ρόλος του δεύτερου είναι -κυρίως- να στέλνει την υστέρηση του turbo απο 'κει που 'ρθε.
Το γεγονός ότι η υβριδική 911 992.2 GTS ήταν ταχύτερη από την 992.1, δεν αποτέλεσε έκπληξη. Είναι πολλά τα άλογα, Nurburgring. Αλλά, τα 8,7 δευτερόλεπτα που της "έριξε" στο γύρο, είναι είδηση πρώτου μεγέθους. Ο χρόνος δε των 7΄:16,934" του υβριδικού μοντέλου, είναι "ανάλογος" με το 7΄:12,7" της 911 (991.2) GT3, αν ληφθούν υπόψη οι αλλαγές που υπήρξαν στη χάραξη του πίστας.
Αντίθετα με τα γιούργια άλλων κατασκευαστών, η Porsche προσεγγίζει την ηλεκτροκίνηση με σύνεση. Και μολονότι μια ηλεκτρική 911 είναι αναπόφευκτη, η στιγμή που θα είναι βασίλισσα στη γκάμα έχοντας εξορίσει τις θερμικές εκδόσεις, αργεί. Μέχρι και για την Cayenne, που δεν πλησιάζει καν το επικοινωνιακό εκτόπισμα της 911, η εταιρία ανακοίνωσε ότι θα υπάρχουν θερμικοί κινητήρες ενδεχομένως και μετά το 2030.
Όποιος αρνείται τη βιαιότητα του εξηλεκτρισμού της αυτοκίνησης, τον ανορθολογισμό των ρυθμιστικών αρχών, την υπεραισιοδοξία των προβλέψεων σχετικά με τις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, μάλλον μεροληπτεί. Όπως άλλωστε και αυτός που δεν έχει αποκηρύξει τη γραφικότητα των "παλιών καλών εποχών". Το μέλλον θα είναι πολύ διαφορετικό από το "ένδοξο παρελθόν", που ήταν όντως ένδοξο και τίθεται σε μειωτικά εισαγωγικά, μόνο και μόνο γιατί βαυκαλίζονται οι πολλοί που το επικαλούνται επί ματαίω.
Όπως γλυκόπικρα έχει επισημάνει σε συνέντευξή του στο TopGear ο Gordon Murray, ένα από τα μεγαλύτερα κεφάλαια στο βιβλίο της αυτοκίνησης "...θα έρθει η εποχή που οι άνθρωποι μιας συγκεκριμένης ηλικίας δεν θα είναι πια εδώ και οι άνθρωποι που θα μείνουν δεν θα θυμούνται αυτά τα πράγματα [σ.σ.: την οδηγική διαφορά μεταξύ ηλεκτρικών και θερμικών αυτοκινήτων]. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν ο κανόνας. Και τότε οι εταιρίες θα κατασκευάζουν αυτοκίνητα που θα οδηγούνται σωστά, είναι απλώς θέμα χρόνου".